Του π. Βασιλείου Θερμού
[Επίλογος του βιβλίου του π. Βασιλείου Θερμού Το ξεχασμένο Μυστήριο,
-Δέν ἔχουμε συνηθίσει νά σκεφτόμαστε ὅτι ὁ Θεός μᾶς καλεῖ σέ "θεωρία". Πῶς νά ὑψώσουμε τό βλέμμα σ' αὐτές τίς θεῖες πραγματικότητες;
"Εἶδες πῶς τοποθετεῖ τό Πνεῦμα στή θέση τοῦ Θεοῦ καί αὐτούς τούς ἀνεβάζει στή θέση τῶν ἀποστόλων;... Ἄν καί βέβαια αὐτή ἡ δόξα εἶναι πολύ πιό μεγάλη, ἀφοῦ δέν εἶναι τοῦ προσώπου μας ἀλλά τοῦ Πνεύματος, ὅμως μπορεῖτε ν' ἀτενίσετε πρός αὐτήν ὅμοια μέ μᾶς. Διότι ἐκεῖνοι (στήν Παλαιά Διαθήκη) δέν μποροῦσαν ν' ἀτενίσουν χωρίς μεσολαβητή, ἐνῶ σεῖς καί χωρίς μεσολαβητή μπορεῖτε νά δῆτε τή μεγαλύτερη. Ἐκεῖνοι δέν μπόρεσαν νά δοῦν τή λαμπρότητα τοῦ Μωυσῆ, ἐνῶ σεῖς βλέπετε καί τήν τοῦ Πνεύματος".
(Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου, Ὁμιλία ζ' εἰς τήν Β' πρός Κορινθίους, 4, ΕΠΕ 19, 217.)
- Ἐξ ἄλλου ἐμεῖς ἔχουμε σύζυγο καί παιδιά. Δέν διαθέτουμε τήν ἀρετή τῶν μοναχῶν.
"Ὁ Ἡσαΐας πού εἶδε τά Σεραφείμ, καί μέ γάμο ἔζησε καί τή χάρη δέν ἔσβησε... Ὁ προφήτης δέν εἶχε γυναῖκα; Καί δέν ἔγινε ἐμπόδιο γιά τό Πνεῦμα ὁ γάμος, ἀλλά καί συζοῦσε μέ τή γυναῖκα του καί προφήτης ἦταν. Ὁ Μωυσῆς δέν εἶχε γυναῖκα; Καί πέτρες ἔσχισε, καί ἀνέμους ἄλλαξε, καί μέ τόν Θεό συνομιλοῦσε, καί θεία ὀργή ἀπεσόβησε. Ὁ Ἀβραάμ δέν εἶχε γυναῖκα; Καί πατέρας ἐθνῶν ἔγινε καί τῆς Ἐκκλησίας ὅλης".
(Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου, Ἔπαινος τῶν ἀπαντησάντων ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ, καί περί εὐταξίας ἐν ταῖς δοξολογίαις, καί εἰς τό "Εἶδον τόν Κύριον καθήμενον...", ὁμιλία δ', P.G. 56, 122.)
-Μά πῶς γίνεται αὐτό;
"Ὑπάρχουν μαζί στόν Λόγο τά μυστήρια τοῦ γάμου καί τῆς ἀγαμίας, μέσῳ τοῦ Μωυσῆ ἀπό τή μιά, πού δέν ἐμπόδισε ὁ γάμος του νά γίνη ἐραστής τῆς θείας δόξης, καί ἀπό τήν ἄλλη μέσῳ τοῦ Ἠλία πού παρέμεινε τελείως ἔξω ἀπό κάθε συνάφεια γάμου, ἐπειδή ὁ Λόγος καί Θεός ἐκείνους πού ρυθμίζουν καί τά δύο σύμφωνα μέ τούς θεϊκούς νόμους διακηρύττει ὅτι τούς κάνει οἰκείους Του μέ τρόπο μυστικό".
(Ἁγίου Μαξίμου σχόλιο στην Μεταμόρφωση, Περί διαφόρων ἀποριῶν, 41, ΕΠΕ 14Δ, 205-207.)
[Επίλογος του βιβλίου του π. Βασιλείου Θερμού Το ξεχασμένο Μυστήριο,
εκδόσεις Γρηγόρη]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου