Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2013

" Πανοπλία "



[....]
Δύο δυνατότητες υπάρχουν: το να αμαρτάνει κάποιος, και το να μήν αμαρτάνει. Το μέν να αμαρτάνουν είναι χαρακτηριστικό της ασθενούς φύσεως των ανθρώπων' και είναι ασθενής, διότι δεν ενδύθηκε την εξ ύψους νοερή δύναμη, η οποία είναι η μετοχή του Αγίου Πνεύματος και λέγεται χάρις του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Λέγεται χάρις  επειδή δίνεται μόνο διά της πίστεως και όχι διά των έργων.

Νεκρώσατε  των παθών,
τας καταιγίδας Αρχάγγελοι,
 και παύσατε συν αυτοίς,
τα σκάνδαλα άπαντα,
της πίστεως 'Αγιοι,
 της Τριάδος όντες,
Αρχιστράτηγοι πυρίμορφοι.

Σύναξις των Αρχιστρατήγων Μιχαήλ και Γαβριήλ
 και των λοιπών Ασωμάτων Δυνάμεων
Εις τον 'Ορθρον
Από τον δεύτερο Κανόνα των Ασωμάτων Νόων
Ποίημα Κλήμεντος
'Ηχος πλ. του δ'

Το δε να μήν αμαρτάνουν, είναι χαρακτηριστικό των αγγέλων που είναι δυνατοί και ντυμένοι τη θεία στολή, χωρίς την οποία είναι αδύνατον να μην αμαρτάνει κάποιος.


Συ, νοερούς κατ' ουσίαν,
αφθάρτους τη χάριτι,
τη σή Χριστέ κατέστησας,
υμνωδούς της σής μεγαλειότητος,
τους Αγγέλους σου κατ' εικόνα,
εδημιούργησας ακατάληπτε
.
Σύναξις των Αρχιστρατήγων Μιχαήλ και Γαβριήλ,
και των λοιπών Ασωμάτων Δυνάμεων
Εις τον 'Ορθρον
Από τον δεύτερο Κανόνα των Ασωμάτων Νόων
Ποίημα Κλήμεντος
'Ηχος πλ. του δ'
 

Ο Θεός λοιπόν όταν καθίσει να κρίνει, δεν θα κατακρίνει αυτούς που αμάρτησαν επειδή αμάρτησαν, αλλά θα τους καταδικάσει και θα τους στείλει στη γέεννα του πυρός, γιατί ενώ ήσαν ασθενείς και αμάρταναν λόγω ασθενείας, δεν κατέφυγαν στον 'Υψιστο, για να τους δώσει τη χάρη του Παναγίου Πνεύματος, δια της οποίας θα λυτρώνονταν από το να αμαρτάνουν. Γιατί ποιός αγνοεί ότι οι άγγελοι είναι δυνατότεροι από τους ανθρώπους, είτε είναι ντυμένοι την πανοπλία τους, είτε όχι; Και πανοπλία τους είναι η παντοκρατορική δύναμη του Αγίου Πνεύματος, την οποία φορούν από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας τους από την ανυπαρξία στην ύπαρξη.

Θεοπρεπώς,
 εκ μή όντων Κύριε,
τω λόγω σου παρήγαγες,
ουσίας των επουρανίων,
αθανάτων στρατιών,
φωτοειδείς αυτάς εργασάμενος.
Σύναξις των Αρχιστρατήγων Μιχαήλ και Γαβριήλ,
και των λοιπών Ασωμάτων Δυνάμεων
Εις τον 'Ορθρον
Από τον δεύτερο Κανόνα των Ασωμάτων Νόων
Ποίημα Κλήμεντος
'Ηχος πλ. του δ'

Γιατί δημιουργήθηκαν ως δοχεία λογικά και νοερά, δεκτικά αμέσως της άκτιστης και θείας έλλαμψης λόγω της καθαρότητάς τους. Αλλ' αυτοί μεν ως απλή φύση, οι άνθρωποι δε ως σύνθετοι από ψυχή νοερή και λογική  και από σώμα αισθητό και ορατό, είναι ντυμένοι και αυτοί την ίδια πανοπλία, όπως οι άγγελοι. Με αυτήν την πανοπλία, καθίστανται και αυτοί άγιοι και δυνατοί, αν και μόνον ο πρωτόπλαστος έτυχε να την φορέσει. [...]

Των Αγγέλων ζηλώσωμεν τον βίον,
και τας φρένας, πτερώσωμεν εις ύψος,
 και συν αυτοίς α'ύ'λως αναμέλψωμεν,
Κύριον υμνούντες,
και υπερυψούντες,
εις πάντας τους αιώνας.
Σύναξις των Αρχιστρατήγων Μιχαήλ και Γαβριήλ,
και των λοιπών Ασωμάτων Δυνάμεων
Εις τον 'Ορθρον
Από τον δεύτερο Κανόνα των Ασωμάτων Νόων
Ποίημα Κλήμεντος
'Ηχος πλ. του δ'
***

Από το Κεφάλαιο Δ'
στα "Αλφαβητικά Κεφάλαια"
του αγίου Πατρός ημών Συμεών του Νέου Θεολόγου
***
 
 
Δούλοι Κύριον..."Ήχος δ' (Άγια)- Τρίκκης Μελωδοί
 
Υάκινθος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου