Του Αγίου Πατρός ημών
Συμεών τού Νέου Θεολόγου
Ηθικός Λόγος Α', ι΄, 7-8 και τέλος
(συνέχεια από Α', ι', 6 18/8/2012)
[...]
Σύμφωνα μ' αυτό η Μητέρα του Θεού λοιπόν είναι δέσποινα και βασίλισσα, κυρία και μητέρα όλων των αγίων, ενώ οι άγιοι είναι αφ' ενός μεν όλοι δούλοι της, επειδή είναι Μητέρα του Θεού, και αφ' ετέρου υιοί αυτής, εφ' όσον μεταλαμβάνουν από την πανάχραντη σάρκα του Υιού της ( ο λόγος είναι "πιστός " , διότι η σάρκα του Κυρίου, είναι σάρκα της Θεοτόκου ) , και μεταλαμβάνοντας από αυτήν την θεωθείσα σάρκα του Κυρίου, ομολογούμε και πιστεύομε ότι μεταλαμβάνομε αιώνια ζωή, εάν βέβαια δεν την τρώμε αναξίως και μάλλον σε κρίμα των εαυτών μας. Συγγενείς πάλι αυτής είναι τριπλώς οι άγιοι' κατά ένα τρόπο εφ' όσον προέρχονται από τον ίδιο πηλό και την ίδια πνοή, δηλαδή έχουν ψυχής συγγένεια' δεύτερον, εφ' όσον προσέλαβαν από την σάρκα της ευρίσκονται μαζί της σε κοινωνία και σε μετουσία' και τρίτον, εφ' όσον αυτοί αγιάσθηκαν κατά Πνεύμα δι' αυτής ο καθένας μέσα του μπορεί να συλλαμβάνει ομοίως τόν Θεό τών όλων, όπως κι εκείνη είχε αυτόν μέσα της. Διότι, παρ' όλο που τον εγέννησε σωματικώς, όλον αυτόν είχε μέσα της πάντοτε και πνευματικώς και ομοίως τον έχει αχώριστο τώρα και πάντοτε.
Αυτό λοιπόν είναι το μυστήριο των γάμων, το οποίο επραγματοποίησε ο Πατήρ, ο συνα'ί'διος και ομότιμος, για τον μονογενή του Υιό' και εκάλεσε πολλούς και απέστειλε τους δούλους του να καλέσουν τους προσκεκλημένους στούς γάμους και δεν ήθελαν να έλθουν.[...]
Συμεών τού Νέου Θεολόγου
Ηθικός Λόγος Α', ι΄, 7-8 και τέλος
(συνέχεια από Α', ι', 6 18/8/2012)
[...]
Σύμφωνα μ' αυτό η Μητέρα του Θεού λοιπόν είναι δέσποινα και βασίλισσα, κυρία και μητέρα όλων των αγίων, ενώ οι άγιοι είναι αφ' ενός μεν όλοι δούλοι της, επειδή είναι Μητέρα του Θεού, και αφ' ετέρου υιοί αυτής, εφ' όσον μεταλαμβάνουν από την πανάχραντη σάρκα του Υιού της ( ο λόγος είναι "πιστός " , διότι η σάρκα του Κυρίου, είναι σάρκα της Θεοτόκου ) , και μεταλαμβάνοντας από αυτήν την θεωθείσα σάρκα του Κυρίου, ομολογούμε και πιστεύομε ότι μεταλαμβάνομε αιώνια ζωή, εάν βέβαια δεν την τρώμε αναξίως και μάλλον σε κρίμα των εαυτών μας. Συγγενείς πάλι αυτής είναι τριπλώς οι άγιοι' κατά ένα τρόπο εφ' όσον προέρχονται από τον ίδιο πηλό και την ίδια πνοή, δηλαδή έχουν ψυχής συγγένεια' δεύτερον, εφ' όσον προσέλαβαν από την σάρκα της ευρίσκονται μαζί της σε κοινωνία και σε μετουσία' και τρίτον, εφ' όσον αυτοί αγιάσθηκαν κατά Πνεύμα δι' αυτής ο καθένας μέσα του μπορεί να συλλαμβάνει ομοίως τόν Θεό τών όλων, όπως κι εκείνη είχε αυτόν μέσα της. Διότι, παρ' όλο που τον εγέννησε σωματικώς, όλον αυτόν είχε μέσα της πάντοτε και πνευματικώς και ομοίως τον έχει αχώριστο τώρα και πάντοτε.
Αυτό λοιπόν είναι το μυστήριο των γάμων, το οποίο επραγματοποίησε ο Πατήρ, ο συνα'ί'διος και ομότιμος, για τον μονογενή του Υιό' και εκάλεσε πολλούς και απέστειλε τους δούλους του να καλέσουν τους προσκεκλημένους στούς γάμους και δεν ήθελαν να έλθουν.[...]
Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε
Υάκινθος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου