Δευτέρα 11 Αυγούστου 2014

" Δεν έχω, Δέσποτα, δάκρυ παρακλητικό...."


του Άγίου  Πατρός ημών  Ισαάκ του Σύρου

Περί αποταγής από τον κόσμο και αποχής από την παρρησία προς τους ανθρώπους (Λόγος Β΄)

Προσευχή-Ικεσία

Δεν έχω πονεμένη καρδιά, για να σε αναζητήσω, δεν έχω μετάνοια ούτε κατάνυξι, που επαναφέρουν τα τέκνα προς την κληρονομιά τους. Δεν έχω, Δέσποτα, δάκρυ παρακλητικό. Ο νους μου έχει σκοτισθεί από τα βιωτικά και δεν μπορεί να ατενίσει προς εσένα με οδύνη. Η καρδιά μου έχει ψυχθή από το πλήθος των πειρασμών και δεν μπορεί να θερμανθή με τα δάκρυα της αγάπης προς εσένα. Αλλ' εσύ, Κύριε Ιησού Χριστέ ο Θεός, ο θησαυρός των αγαθών, δώρησέ μου ολόκληρη την μετάνοια και επίπονη καρδιά, για να εξέλθω ολοψύχως σε αναζήτησί σου. Διότι χωρισμένος από εσένα, θ' αποξενωθώ από κάθε αγαθό.
Χάρισέ μου λοιπόν, ω αγαθέ, την χάρι Σου.
Ο Πατήρ που σε παρήγαγε από τους κόλπους του αχρόνως και αϊδίως, ας ανακαινίσει μέσα μου τις μορφές της εικόνας σου.
Σε εγκατέλειψα, Εσύ μη με εγκαταλείψεις. Εξήλθα από εσένα,
Εσύ έξελθε για να με αναζητήσεις, και οδήγησέ με στη βοσκή σου και βάλε με μαζί με τα πρόβατα της εκλεκτής σου ποίμνης και διάθρεψέ με μαζί με αυτά στην χλόη των θείων Σου μυστηρίων. Αυτών των μυστηρίων είναι κατοικία ή καθαρή καρδιά και σ' αυτήν μέσα παρατηρείται η έλλαμψις των αποκαλύψεών σου, που είναι παρηγοριά και αναψυχή όσων εκοπίασαν για εσένα στις θλίψεις και τις παντοειδείς κακώσεις.


Μετάφραση: Παναγιώτης Χρήστου 
 --------------------------------------------------------
πηγή: Ισαάκ του Σύρου, "Λόγοι Ασκητικοί (Α΄-ΚΣΤ΄), Πατερικαί Εκδόσεις «Γρηγόριος ο Παλαμάς», Θεσσαλονίκη 2009.  

πηγή : Ομολογία Πίστεως



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου