Δευτέρα 11 Ιουνίου 2012

" Ακολουθώ απλά τον Θεό"


Shkencëtar i përulur dhe gjunjëzimi i trupit dhe i shpirtit. -Ταπεινός επιστήμων και η γονυκλισία σώματος και ψυχής
πηγή : Ορθόδοξη Κορυτσά     Τετάρτη, 6 Ιουνίου 2012


Ταπεινός επιστήμων και η γονυκλισία σώματος και ψυχής

βιοχημικός αρών Τσιχανόβερ τιμήθηκε μέ τό βραβεο Νομπέλ Χημείας 2004 γιά τήν μεγάλη του πιτυχία στόν πόλεμο κατά το καρκίνου (νακάλυψε τό νζυμο-καταστροφέα τν πρωτεϊνν πού προκαλον τόν καρκίνο).Πρίν πό νάμισυ χρόνο πιφανής πιστήμονας δωσε μία νδιαφέρουσα συνέντευξη (BHMAGAZINO, σελ. 56, φημ. ΒΗΜΑ 18/11/2005).κεί νάμεσα στά λλα,λέει καί τά ξς:

-ν μέ ρωτήσετε τί εμαι καί σς π «πιστήμονας»,καί μετά μο ζητήσετε νά σς ξηγήσω τί ννο, θά σς π τι εμαι νας θεατής. Δέν κάνω κάτι. κολουθ πλά τόν Θεό, τά βήματα το Θεο. Ατός εναι πού κάνει τά πάντα.λες ο νακαλύψεις εναι δικές του. γώ δέν νακάλυψα τίποτε. κενος μέ δηγε στό νά κάνω πιστημονικές νακαλύψεις.

Καί τότε ναρωτιέμαι, στήν περίπτωση πού κάτι πάει στραβά, πώς θά μπορέσω νά τό διορθώσω. Ατό ποτελε τό μέγιστο τς δικς μου παρέμβασης.

Πς νά σς τό π; γώ εμαι να εδος ρευνητή· νας νθρωπος πού ποκαλύπτει πράγματα. δουλειά μου εναι νά ποκαλύπτω τά μυστικά τς φύσης. Καί ταν ποκαλύπτεις τά μυστικά τς φύσης, γίνεσαι πολύ ταπεινός. Γιατί πολυπλοκότητα τς δημιουργίας εναι τόσο μεγάλη, πού νθρωπος ναγκάζεται νά τοποθετήσει τόν αυτό του στίς σωστές διαστάσεις· καί τότε δέν θέλει οτε ξουσία, οτε τίποτε.

* * *

Εναι ξια θαυμασμο ταπείνωση το μεγάλου ατο πιστήμονα. Μήπως μως εναι καί νας δριμύς λεγχος γιά τήν δική μας λλιπή ταπείνωση; Ταπείνωση χι πιά νώπιον το μεγαλείου τς δημιουργίας το κόσμου, λλά νώπιον το Χριστο καί το ργου Του γιά τήν σωτηρία μας.

Στόν σπερινό τς Κυριακς τς Πεντηκοστς γονατίζουμε τήν ρα πού διαβάζονται κενες ο ραιότατες εχές τς ορτς. σωματική ατή κίνηση εναι συμβολική: δείχνει τήν ταπείνωσή μας. Γιά νά εναι μως σωστή καί πλήρης πρέπει νά συνοδεύεται καί πό τήν ταπείνωση τς ψυχς. φομα καί ψυχή συνιστον τόν να νθρωπο.

Γι᾿ατό,λέμε σέ να τροπάριο τν ποστίχων(Κυριακή Πεντηκοστς,σπέρας):«μες,ν καί προερχόμαστε πό τούς πίστους,εδωλολάτρες καί ρθολογιστές,ξιωθήκαμε το θείου φωτός·γιατί στηριχθήκαμε στά λόγια καί τά διδάγματα τν ποστόλων,πού μιλον γιά τήν δόξα το Θεού,το εεργέτου τν λων.Μαζί μ᾿ ατούς,λοιπόν, ποκλίνοντας καρδιές καί γόνατα,μέ πίστη ς προσκυνήσωμε τό γιο Πνεμα,τόν Σωτήρα τν ψυχν μας.»

Τό νά γονατίσουμε σωματικά εναι μλλον κάτι εκολο. Τό δύσκολο εναι τό γονάτισμα τς ψυχς μας, δηλ. ταπείνωση. Γιατί ραγε; Γιατί,ταπείνωση σημαίνει: μπιστεύομαι τόν Χριστό σέ λα. Καί κάνω πακοή σ΄Ατόν, σέ λα. Ετε μο ρέσουν, ετε χι. Γιατί ξέρω τι ο δηγίες το Χριστο μέ δηγον κοντά Του. Στήν πράξη, ατό πιτυγχάνεται μέ τήν πακοή στίς πνευματικές συμβουλές καί δηγίες το ερέα-πνευματικο πατέρα πού μς δηγε μέ σφάλεια στόν Χριστό.

πηγή: εδώ

Shkencëtar i përulur dhe gjunjëzimi i trupit dhe i shpirtit.
Biokimisti Aaron Ciechanover u nderua me çmimin Nobel në Kimi më 2004 për suksesin e madh në luftën kundër kancerit (zbuloi enzimë – shkatërruese të proteinave që prodhojnë kancer). Para një viti e gjysëm ky shkencëtar i njohur dha një intervistë interesante (Vimagazino, fq 56, gazeta Vima 18/11/205). Atje ndër të tjera, thotë këto:

- Nqs më pyesni se çfarë jam dhe ju përgjigjem “shkencëtar”, dhe më pas më kërkoni t’iu shpjegoj çfarë dua të them do t’iu them që jam një spektator. Nuk bëj gjë. Ndjek thjesht Zotin, hapat e Zotit. Ai është që kryen gjithçka. Të gjitha zbulimet janë të Tijat. Unë nuk zbulova asgjë. Ai më udhëzoi që të bëj zbulime shkencore. Atëhere pyes veten, në rast se diçka nuk shkon mirë, si do të mundem ta korrigjoj. Kjo është maksimalia e ndërhyrjes sime.

Si t’ia u them? Unë jam një lloj kërkuesi, një njeri që zbulon gjëra. Puna ime është të zbuloj sekretet e natyrës. Kur zbulon sekretet e natyrës, bëhesh më i përulur. Sepse kompleksiteti i krijimit është kaq i madh, sa njeriu detyrohet të vendosë veten e tij në dimensionet e sakta, dhe atëhere nuk do as pushtet asgjë.

Ja vlen të admirosh përulësinë e këtij shkencëtari të madh. Mos ndoshta është dhe një kontroll i egër për përulësinë tonë të munguar? Përulësi jo tashmë, para madhështisë së krijimit të botës, por para Krishtit dhe veprës së Tij për shpëtimin tonë.

Në mbrëmsoren e së Djelës së Pentikostisë gjunjëzohemi gjatë momentit që lexohen ato urata shumë të bukura të festës. Kjo lëvizje trupore është simbolike: tregon përulësinë tonë. Por që të jetë e drejtë dhe e plotë duhet të shoqërohet dhe nga përulësia e shpirtit. Pasi, trupi dhe shpirti përbëjnë një njeri.

Për këtë arsye themi në një tropar të apostikëve (Të Djelën e Pentikostisë, mbasdite): “Ne mgjth se kemi prejardhje nga të pabesët, idhujtarët dhe racionalistët u bëmë të meritueshëm në fjalët dhe në mësimet e apostujve, që flasin për lavdinë e Zotit, bamirësit të të gjithëve. Bashkë me ta, pra duke përulur zemërat dhe gjunjtë, me besim le të përulemi në Shpirtit të Shënjtë, Shpëtimtarin e shpirtrave tanë.”

Gjunjëzimi trupor është ndoshta diçka tjetër. e vështira është përulësia e shpirtit tonë, dmth përulësia. Pse vallë? Sepse, përulësi do të thotë: i kam besim Krishtit tek të gjitha. Dhe bëj bindje tek Ai në të gjitha. Më pëlqejnë apo jo. Sepse e di që udhëzimet arrien me bindjen shpirtërore dhe udhëzimet e klerikut - atshpirtëror që na udhëzon me siguri tek Krishti.

Read more: http://ortodoksikoritsa.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου