Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Περί αποταγής από τον κόσμο και αποχής από την παρρησία προς τους ανθρώπους

 
 Λόγος Β΄
Άγιος Ισαάκ ο Σύρος

Ευχή

Κύριε Ιησού Χριστέ ο Θεός μας, που έκλαυσες επάνω στο Λάζαρο κι' έσταξες επάνω του δάκρυα λύπης και συμπαθείας, δέξου τα δάκρυα της πικρίας μου. Θεράπευσε με τα πάθη σου τα πάθη μου. Ιάτρευσε με τα τραύματά σου τα τραύματά μου. Άγνισε με το αίμα σου το αίμα μου και ανάμιξε με το σώμα μου την οσμή του ζωοποιού σου σώματος. Η χολή, που εποτίσθηκες από τους εχθρούς, είθε να μου γλυκάνει την ψυχή από την πικρία που μ' επότισε ο αντίδικος. Το σώμα σου που απλώθηκε στον Σταυρό είθε να μου εκτείνει προς εσένα τον νου που ελκύσθηκε κάτω από τους δαίμονες. Η κεφαλή σου, την οποία έκλινες επάνω στο Σταυρό, είθε να υψώσει τη δική μου κεφαλή που εκτυπήθηκε από τους αντιπάλους. Τα πανάγια χέρια σου, που καθηλώθηκαν από απίστους στο Σταυρό, ας με ανεβάσουν προς εσένα από το χάσμα της απωλείας, όπως υποσχέθηκε το πανάγιό σου στόμα. Το πρόσωπό σου, που εδέχθηκε ραπίσματα και πτυσίματα από τούς καταραμένους, ας μου στιλβώσει το πρόσωπο που αμαυρώθηκε από τις ανομίες. Η ψυχή σου, την οποία παρέδωσες στον Πατέρα σου επάνω στον Σταυρό, ας με οδηγήσει προς εσέ με την χάρι σου.


8. Αυτήν την έλλαμψι ας αξιωθούμε κι' εμείς με την χάρι και φιλανθρωπία του Σωτήρος μας Ιησού Χριστού στους αιώνες των αιώνων. Γένοιτο.

Μετάφραση: Παναγιώτης Χρήστου 
 --------------------------------------------------------
πηγή: Ισαάκ του Σύρου, "Λόγοι Ασκητικοί (Α΄-ΚΣΤ΄), Πατερικαί Εκδόσεις «Γρηγόριος ο Παλαμάς», Θεσσαλονίκη 2009.  

πηγή : Ομολογία Πίστεως



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου